„Muzeul prădat” al poetului George Nimigeanu


O zi de vară cu totul specială. Poetul George Nimigeanu și-a lansat o nouă carte. A 22-a  carte de poeme, de trăiri interioare, de lucruri neobișnuite pe care le-a închis de-a lungul anilor în sufletul său ca într-un muzeu. Iată că astăzi, 14 iulie 2011, acest muzeu a fost „prădat”, pentru a arăta lumii singurătățile, jocurile în doi, rănile si rugăciunile poetului George Nimigeanu. Înainte de lansare scriam poezia „Trestie”, poezie ce deschide acest nou volum. După lansare  aduc  în atenția cititorilor poemul „Post – față”…

Această prezentare necesită JavaScript.

„Post -față”

”Între semnul meu de identitate

și locul întâlnirii mele, în mine, cu mine,

exact acolo unde, Iluminându-SE,

lumea iluminându-mi-o,

Punct Cardinal în sinele meu

și Cuvânt

al cuvintelor mele,

DUMNEZEU îndumnezeiește lumile…

și lumile lumii…

Și, înlăuntricul cer al Cuvântului,

din Lumina Aceea Fără -de – început,

vorbele mele, strop de viață împrumutând,

mi-aduc aminte,

că toate cele câte ard în afară,

înlăuntrul meu ard…

Cum și inima – clopotul trezitor –

înlăuntrul meu căutând viața,

lumină din lumină luând,

bate…tocmai clipa vieții mele!…”

In timpul evenimentului, la un moment dat, băteau clopotele la biserică, iar poetul George Nimigeanu citea micropoemul „Rugăciune”.  Nu va pot reda atmosfera emoționantă din sală, dar voi scrie…

„Rugăciune”

„ Stavilă-n Calea către Dumnezeu,

în munții străduinței…îmi sunt eu!…

Doamne, dă-mi vlaga de a mă învinge,

măcar cu visul să Te pot atinge!”

La aceasta manifestare au fost prezenți : deputat Gheorghe Roman, viceprimar Floarea Taropa, consilier Knall Hellmuth, alături de reprezentanți ai instituțiilor de învățământ și de cultură din Mediaș. Reuniunea a fost deschisă de către directorul Direcției pentru Cultură, Sport, Turism și Tineret, domnul Lucian Teodor Costea. Prezentarea cărții și a poetului a fost realizată de doamna prof. Csiki Livia. Să amintim, de asemenea, și faptul că artistul plastic Adrian Matei este cel care a ilustrat acest volum, doamna ing. Lioara Căpâlnean a prelucrat computerizat volumul „Memoria clipei”  și că Editura „Samuel” a editat această carte în condiții grafice de excepție.

~ de Antonela Sofia Barbu pe Iulie 14, 2011.

Lasă un răspuns

 
